|
TOYOTA CARINA.NL
![]() |
|
|
|
De eerste foto van mijn blauwe Carina is gemaakt in Bleiswijk, najaar 1980. Bouwjaar 1973 (dacht ik). Toen had ik 'm net 'nieuw'. Nog met blauwe kentekenplaten. Al wel de rode streep aan de zijkant (door mijzelf aangebracht). |
![]() ![]() Op de foto (1) In de zomer van 1981 is de Carina uitgebreid op de foto gegaan nadat met veel polyester alle roestgaten waren weggewerkt (iedere zomer een flinke klus). |
![]() Op de foto (2) Helaas is de schade, van een auto die achteruit tegen de voorkant is aangereden, goed te zien. De bumper is gebogen en de motorkap is een overgespoten exemplaar. |
![]() Op vakantie in Luxemburg zijn deze foto's gemaakt voorjaar 1981. De Taunus Ghia had natuurlijk meer comfort, maar de Carina meer uitstraling. Geparkeerd op het zebrapad... |
Dit is het dashboard, by day en by night. Het witte paneeltje (rechts) met schakelaars is niet origineel. Hiermee bediende ik de (illegale) tweetoner. |
|
Op de achterklep een 27MC (CB) -antenne; gekoppeld aan een Hycomb-4000 22 kanalen-bak). Eigen QSL-kaart met een getekende Carina. |
|
De standaard middengolf-radio was van matige kwaliteit. Diverse (radio-)cassettespelers heb ik in de auto gehad. Onder andere deze Philips-speler (dit is niet de originele). De speakers heb ik nog wel (die gaan binnenkort op de foto). |
![]() Dit is het originele afdekplaatje van de radio. De eerste eigenaar heeft er destijds een temperatuurmeter in gemonteerd. |
|
Op de voorspatborden extra spiegels (later er afgehaald i.v.m. roestvorming). |
|
Hangen deden we al in de jaren '80. |
Trekhaak
en dieselLet op de trekhaak voor de nummerplaat, heeft heel wat boetes opgeleverd. Het plaatje met 'diesel' heeft regelmatig voor verwarring gezorgd (maar gelukkig niet bij de pomp...). |
|
Begin 1983 gaat het mis; de remmen werken ineens niet meer. Zonder ongelukken komt de Carina tot stilstand. Reparatie wordt te duur en de Carina wordt afgevoerd naar de sloop, snik... |
|
De eerste en laatste foto van de groene Carina automaat in 1983. Gepimpt met witte strepen, witte wieldoppen en een witte achterspoiler (van hout!). Deze auto had geen grote roestproblemen, was erg betrouwbaar en is in 1984 verkocht. |